Szokotra csodái út

Az út leírása alább olvasható.

1 Repülés Szokotrára

Csoportunk Abu Dhabiban a reptéren fog találkozni és közvetlen járattal repülünk Szokotrára. Landolás után becsekkolunk a hotelbe és késő délután a Delisha Beach-re megyünk. Éjszakára visszatérünk Hadibou-ba.

Day 1 photo 2 Day 1 photo 3 Day 1 photo 4
Day 1 photo 1

2 Sziget túra

Reggel Homilba autózunk, ahol számos endemikus növény található, mint pl. a Sárkányvér fa, a tömjénfa és a sivatagi rózsa.

Miután Homhilban néhány útvonalat végigjártunk; az egyik egy kilátóhoz visz minket, természetes "úszómedencékhez" és kilátás nyílik a lenti síkságra ill. az Arab-tengerre.

Az Arher terület felé vesszünk az irányt, amely az édes és sós víz találkozási pontja, valamint csodálatos dűnék otthona.

Vacsora és szállás az Arher kempingben.

Day 2 photo 2 Day 2 photo 3 Day 2 photo 4
Day 2 photo 1

3 Terbak falva

A korai reggelit követően Terbak falujába indulunk, ahol a Hoq-barlang található. 1.5 órát fogunk mászni a hegyen, míg elérjük a barlang bejáratát, majd 1 órát leszünk a barlangban. Hoq a sziget legnagyobb barlangja. A több mint 3km mély barlang Socotri történelmének teljes archeológiai gazdagságát rejti magában, mint pl. a cserépedényeket, festményeket, fa asztalokat, feliratokkal egészen 258-ig visszamenőleg. A barlang, csodálatos szépségével, varázslatos kristály díszítéseivel, álló és függő cseppköveivel illetve mészpát aljzatával teljesen magával ragadja az idelátogatókat. Ezután Ras Eriselbe autózunk, ami a sziget keleti végében található, ahol az Arab-tenger és Indiai-óceán találkozik. Ezt követően az Arher terület felé indulunk, ami a találkozási pontja a hegyekből lezúduló édesvíznek és a sós tengervíznek. Arher egyben egy csodás homokdűnék helyszíne is és aki elég fittnek érzi magát, az felmászhat valamelyik tetejére és onnan nézheti meg a csodálatos kilátást, ami igazán megéri a fáradtságot. Vacsora és szállás Hadibou-ban, hotelben lesz.

Day 3 photo 2 Day 3 photo 3 Day 3 photo 4
Day 3 photo 1

4 Ayhaft Canyon Nemzeti Park

Reggeli után az Ayhaft-kanyon Nemzeti Parkba utazunk. Itt friss vizű „medencéket” találunk, ahol úszhatnak és kikapcsolódhatnak. Körös-körül a legkülönbözőbb helyi növényeket láthatják majd, mint pl. a sivatagi rózsát, uborka fákat vagy Tamarind fákat és különböző madárfajokat úgy, mint a Socotra verebeket, a socotrai napmadarakat és socotri ill. szomáli seregélyeket.

Vacsora a dihamari táborban lesz, ahol éjszakázni is fogunk.

Day 4 photo 2 Day 4 photo 3 Day 4 photo 4
Day 4 photo 1

5 Dixam-fennsík

Ma a Dixam -fennsíkhoz kirándulunk (a tengerszint felett van 700m-rel) és a Shebahoni-kilátóhoz. Ezen a területen sok socotri növény őshonos, mint pl. a Sárkányvér fa. A shebahoni-kilátó csodálatos látványt tár majd elénk, mert a Daerhu-kanyonra nézhetünk majd innen, ami lélegzetelállító önmagában is és szokatlanul gyönyörű sziklaképződmények otthona egyben. A sziget nyugati része felé vesszük az irányt, ahol majd vacsorázunk és az éjszakát is töltjük, a Qalansiyah kempingben.

Day 5 photo 2 Day 5 photo 3 Day 5 photo 4
Day 5 photo 1

6 Defarhu-völgy

Ma a sziget déli partvidékhez autózunk és áthaladunk az egyedülálló Defarhu-völgyön. Tradicionális falvakat, természetesen kialakított tavakat, találunk majd a kanyon alján és a szokatlan sivatagi rózsafákat is látni fogjuk, amelyek a kanyon falain nőnek. A növényzet itt buja, zöld és a terület tele van madarakkal. Ebéd után Hayfba és Zahekbe megyünk, ami két falu, hogy megnézzük a hatalmas homokdűnéket, melyeket a szezonális socotrai szél hordott össze a hegyoldalba. Omakba megyünk innen, az Indiai-óceán szélesen elterülő partjára. Itt miután kipihentük magunkat, úsztunk a tiszta óceánban és napoztunk, Digub-barlangja felé vesszük az irányt, ahonnan pazar a kilátás az alatta elterülő falvakra. Itt álló és függő cseppköveket, barlangi tavakat is elénk tár a barlang, melyeket a víz alakított ki az idők során. A napunkat egy hosszú autózással zárjuk, mert visszamegyünk Hadiboba és a hotelben éjszakázunk.

Day 6 photo 2 Day 6 photo 3 Day 6 photo 4
Day 6 photo 1

7 Dihammri

A reggelizést követően után a sziget észak-keleti partjaira autózunk és felfedezzük ezt a részt, amit Dihammrinak hívnak. A Dihammri Védett Tengeri Terület szabad tüdős merülésre is kiválóan alkalmas, de emellett az egyik legjobb hely az úszáshoz, búvárkodáshoz. Ez a védett rész az egyik leggazdagabb korallokkal teli része az egész szigetvilágnak és otthona több mint 200 halfajnak, de az 5 korall fajból 4 szintén megtalálható itt.
Ez a csodálatos rész még a letapasztalatlanabb merülőknek is hatalmas élményt nyújthat a szépségével. A tengeri élőlények közül többek között papagájhalakat, Moray angolnákat, rájákat, teknősöket is megpillanthatunk. Búvár és merülőfelszerelések a Dihammari Búvárközpontból bérelhetők.
Délután Homhilba megyünk, ami egy természetes arborétum és láthatunk itt Sárkányvér fákat, Frankincense fákat és sivatagi rózsát is. Itt különböző ösvényeken eljutunk egy kilátóhoz, ahol egy természetes „úszómedence” van, falvakkal a lábunk alatt, kilátással az Arab-tengerre. Az éjszakát hotelben töltjük, Hadibou-ban.

Day 7 photo 2 Day 7 photo 3 Day 7 photo 4
Day 7 photo 1

8 Utazás vége

Transzferrel a reptérre visszük a velünk utazókat.

Day 8 photo 2 Day 8 photo 3 Day 8 photo 4
Day 8 photo 1

Details

Includes:
  • - Vízum igényléséhez szükséges dokumentumok kiállítását részünkről
  • - Minden földi szállítást 4x4-es járműveken
  • - Szállás és kempingfelszerelés
  • - Vezetett túrák, belépők, engedélyek és angolul beszélő idegenvezetők
  • - Szállás (twin szobák 3 csillagos hotelben, núbiai vendégházban és sátrakban)
  • - Reggeli, ebéd, vacsora mindennap
  • - Palackozott vizet és üdítőket
  • - Túravezetőt cégünktől (angol nyelven)
Excludes:
  • - Vízum (75 GBP, Cégünk megszervezi ezt Önnek az érkezéskor)