Közép-Ázsia: 5 ‘Sztán út

Az út leírása alább olvasható.

1 Érkezés Ashgabatba

Kora reggel érkezünk az ashgabati reptérre ahonnan a transzfert követően elindulunk a városnézésre és megkezdjük a túránkat. Megnézzük a főteret, parkokat és a vezérek hatalmas szobrait, emlékműveket és az Ertogrul Ghazi mecsetet.

Ezután buszra szállva elmegyünk a Türkmén-basi mecsethez és mauzóleumhoz.

Ezek után a hihetetlen látványosságot nyújtó Darvaza gázkráterhez megyünk a délután folyamán. Az odavezető úton megállunk egy kis utánpótlásért az Erbent nevű sivatagi faluban. Miután frissítettük a készleteinket letérünk az útról és hatalmas sivatagi homokdűnéken át autózva folytatjuk utunkat.

Kora este érkezünk meg Darvazába, amikor már csak a gázkráter világító fénye látható kilométerekről. Vezetőnk felállítja a táborhelyünket biztonságos távolságra a krátertől, majd megfőzzük vacsoránkat és pihenünk, miközben a kráterben gyönyörködhetünk félelemmel és csodálattal vegyes érzelmekkel.

Day 1 photo 2 Day 1 photo 3 Day 1 photo 4
Day 1 photo 1

2 Darvaza - Konye Urgench

Reggeli után elhagyjuk Darvazát és folytatjuk utunkat északra Konye Urgench történelmi helyszínéhez, ami szintén az UNESCO világörökség része. Itt láthatjuk az egykori főváros maradványait, ami Khwarezm fővárosa volt egykoron és az Achaemenid császárság részét is képezte.

Délután Dashoguz városához autózunk, majd becsekkolunk a hotelünkbe és egy városnéző túrát teszünk. Az est hátralévő része, kikapcsolódás tetszés szerint.

Day 2 photo 2 Day 2 photo 3 Day 2 photo 4
Day 2 photo 1

3 Átkelés Üzbegisztánba

Ebben a régióban tett látogatásunk után tovább autózunk keletre, Konye Urgench határához és átmegyünk Üzbegisztánba. Itt találkozunk az Üzbég vezetőnkkel, akivel Khivába utazunk, ahol megnézzük az Ichan Kala erődöt, minaretjeit, mauzóleumokat és a mecsetet. A csoport vacsorát követően, az est hátralévő részét szabadon eltölthetik.

Day 3 photo 2 Day 3 photo 3 Day 3 photo 4
Day 3 photo 1

4 Bukhara, Üzbegisztán

Ebéd után keleti irányba szeljük át Üzbegisztánt és kb. 7 órát utazunk Bukharáig. Az úton csomagolt ebédet kapnak és meg is fogunk állni a Chai Khanah (Teaházban) kora délután egy teára és kebabra. Érkezésünkkor a hotelbe az estét szabadprogrammal tölthetjük. Miután megérkeztünk Bukharába és becsekkoltunk a hotelbe, a vacsorát követően a Lyabi Hauz környékén élvezhetik az estét.

Day 4 photo 2 Day 4 photo 3 Day 4 photo 4
Day 4 photo 1

5 Bukhara-Samarkand

Bukharai városnézéssel töltjük el a nap első felét és megnézzük Samadins mauzóleumot, a Bárka erődöt, Polkalon komplexumot, kereskedőházakat és a Lyabi Hauz komplexumot is.

Ebéd után Samarkandba vezetünk (kb. 5 órás út), ahol a hotelbe való bejelentkezést követően szabadprogramban van részünk.

Day 5 photo 2 Day 5 photo 3 Day 5 photo 4
Day 5 photo 1

6 Samarkand

Samarkand történelmi városát nézzük meg a mai napon. Többek között a Gur emír mauzóleumot, Registan teret, Slab bazárt, Ulugbek obszervatóriumot, Afrasiab múzeum falfestményeit és a Meros iparművészeti központot.

Mielőtt felszállnánk Samarkandban a 22.00-kor induló termezi éjszakai vonatra, megvacsorázunk.

Day 6 photo 2 Day 6 photo 3 Day 6 photo 4
Day 6 photo 1

7 Termez

9.30-kor érkezünk meg Termezbe, ahol miután leraktuk a csomagjainkat a hotelben megkezdjük az egész napos túránkat. Amit látni fogunk az pl. a Sultan Saadat komplexum, Kirk Kizhanaka, Fayaztepa buddhista kolostor és régészeti múzeum.

Az üzbég kísérőnkkel elfogyasztott búcsúvacsora után szabadprogramos az esténk.

Day 7 photo 2 Day 7 photo 3 Day 7 photo 4
Day 7 photo 1

8 Hisor erőd, Tajikistan

9 órakkor indulunk a sariosiyoi határátkeléshez, majd a Tádzsik vezetőnkkel találkozunk az átlépést követően. A Dushanbéba vezető úton benézünk a Hisor városába és a Hisor erődöt az egyik legfontosabb történelmi helyszínt Tádzsikisztánban. Szintén meglátogatjuk a közeli 16. századi Kunha Medrassah-t, a Tádzsik Élet Múzeumát és a Szent Sufi mauzóleumot és a Mahdumi Azam-ot. Dushanbe-be érkezvén meglátogatjuk a Nemzeti Antik Múzeumot mielőtt becsekkolnánk a hotelbe, ahol az estét kedvünk szerint fogjuk tölteni.

Day 8 photo 2 Day 8 photo 3 Day 8 photo 4
Day 8 photo 1

9 A Halál alagútja

Reggeli után nekivágunk a 6 órás útnak, ami előttünk áll a mai napon. Khujandba megyünk és átszeljük az Anzob alagutat, amit a „halál alagútjának” is hívnak és 5km hosszú.

Khujandba érkezvén meglátogatjuk Szik Muslihiddin mecsetet, keleti bazárt (a legnagyobb Közép-Ázsiában), Arbob palotát és a Lenin emlékművet. Becsekkolunk a hotelbe és vacsorázunk egy helyi étteremben mielőtt az est hátralévő részét szabadon eltölthetjük.

Day 9 photo 2 Day 9 photo 3 Day 9 photo 4
Day 9 photo 1

10 Khujandi túra

Reggeli után Khujandban megnézzük az egykori várerődöt. Ebéd után pedig elindulunk Kirgizisztánba azon belül is Osh városába. Mindez kb. 7 órát fog igénybe venni. Miután megérkeztünk Oshba, becsekkolunk a hotelbe és a nap hátralévő részét szabadon eltölthetjük.

Day 10 photo 2 Day 10 photo 3 Day 10 photo 4
Day 10 photo 1

11 Fergana-völgy és a Tien Shan hegyvonulat

Ma korán kezdjük a napot, mert ma lesz a leghosszabb utunk északra Bishkekbe, ami kb. 12 órát jelent. (Aki repülni szeretne, annak van rá lehetősége.) Ez az út a Pamír sztráda a leggyönyörűbb és egyben legkiesebb út Közép-Ázsiában. Hatalmas kanyonokat, hegyeket-völgyeket fogunk látni és átszelni a különböző klíma zónákon, növényvilágokon keresztül a természeti és kulturális különbségeken át, a Fergana-völgyön a Tian-Shan-hegyláncon át.

Miután kora este megérkezünk Bishkekbe elfoglaljuk a Szovjet stílusú hosztelünket, majd vacsorázni és kikapcsolódni megyünk, amit igazán megérdemlünk a hosszú nap után.

Day 11 photo 2 Day 11 photo 3 Day 11 photo 4
Day 11 photo 1

12 Pihenőnap

A mai nap a jól megérdemelt pihenésé. Érdemes városnézésre menni, mert rengeteg szovjet stílusú szobor és épület látható erre.

Day 12 photo 2 Day 12 photo 3 Day 12 photo 4
Day 12 photo 1

13 Ala Archa

Ezen a reggelen kimegyünk és meglátogatjuk az Ala Archaát a gyönyörű alpesi jellegű nemzeti parkot a Tian-Shan-hegységben. Ezt a napot ki-ki kedvére szabadon eltöltheti, akár hegymászással vagy szimplán pihenéssel mielőtt kora este vissza indulnánk Bishkekbe.

Day 13 photo 2 Day 13 photo 3 Day 13 photo 4
Day 13 photo 1

14 Utazás Kazakhsztánba

A mai napon mindenki folytathatja haza az útját vagy jöhet velünk tovább Kazahsztánba, a túránk kiegészítéseként. Azok, akik velünk tartanak egy 5 órás utazásban lesz részük, míg átmegyünk a Kazah határon és elérjük Almatyt. Beregisztrálunk a hotelbe mielőtt megkezdjük a délutáni városnézést.

Az esténket szabadon eltölthetjük.

Day 14 photo 2 Day 14 photo 3 Day 14 photo 4
Day 14 photo 1

15 Az utazás vége

Ma végetér az utazásunk, azonban aki akar, az foglalhat még extra napokat és programokat.

Please note:

*A reptéri transzfert csak akkor tartalmazza az ár, ha Ön az utunk első napjának reggelén érkezik. Bárki, aki korábban érkezik, a transzfert ki kell fizetnie. A transzfert nem tartalmazza az ár az utazás végén.

Details

Includes:
  • - Türkmén meghívólevél
  • - Belépők
  • - Regisztráció
  • - 4 és 3 csillagos hotel szállás (twin vagy dupla szoba)
  • - Reggelit naponta
  • - Légkondicionált járműveken történő szállítást
  • - Angolul beszélő, helyi idegenvezetőt
  • - Belépődíjak a múzeumokban és egyéb helyeken
  • - Darvazai vacsora
  • - Kemping felszerelést Darvazában (sátor, hálózsák, matrac, főző és étkező felszerelések, eszközök)
Excludes:
  • - Vízumdíjak
  • - Bevándorlási adó (14 USD p/fő)
  • - Repjegyek
  • - Kamera használati díjak bizonyos helyeken
  • - Borravalők
  • - Ebéd és vacsoraköltségek
  • - Egyéb személyes kiadások
  • - Egyéni felár (el tudjuk helyezni egy másik egyedül utazó társával közös szobában, ha mentesülni szeretne ennek az összegnek a kifizetésétől)